Tag Archive | Jerry Lee Lewis

Great Balls of Fire

September 29, 1935 Happy Birthday Jerry Lee Lewis!

barefoot

Jerry Lee Lewis is not afraid to let his freak flag fly. This guy will hit, slap, stand on, and break more pianos than any other piano player I know. His disrespect for this instrument is so admirable.  I wish I had such abandon. Now I’m kinda loose and I can bang out a tune, but this guy just don’t give a shit!

I’m glad he’s not playing any of my instruments.

Well, if you’ve been following this blog you would’ve known how excited I was to just go to a party last night as a guest and how ridiculously excited I was about having endless SHRIMP at the cocktail hour. Guess what? NO SHRIMP! No COCKTAIL HOUR!

Great balls of fire!

I guess I sorta forgot that 16 year olds don’t have cocktail hours.  It was still a great party — off the hook — but I had my father-in-law all revved up about the shrimp thing too…

So, both of us were a little let down.

I am going to a gig now and one can only hope that they will have a shrimp buffet!

Stay tuned.

Whole Lotta Shakin’ Goin’ On

June 12 1957: Jerry Lee Lewis’ Whole Lotta Shakin’ Goin’ On enters the country charts! (via about.com)

You gotta love rock ‘n roll characters.  Take Jerry Lee Lewis – piano playing maniac.  I dig him because he don’t give a crap. He slaps that piano. He plays with his feet.  He’s got that boogie bass left hand going on and glissing with his right all the while entertaining the crowd and singing loud and sitting side saddle cause he sings with a mic in a straight stand and never misses a beat.  Very cool!!!!

Now he’s gotta be a little off what with marrying the 13 year old cousin and he kinda looks insane when he plays. He probably is but it makes for good rock ‘n roll.

Luca Tozzi, guitarist extraordinaire, was over tonight to practice with me for Claudia and my recording session this weekend. Luca, besides being a great musician, is an avid fisherman and brings us fish he catches.

fish

 

He brought us these beautiful bluefish which we grilled a couple of weeks ago.  Luca is very happy fishing all day and playing blues at night.

You gotta love rock ‘n roll characters.